Společnost Rieju

1934

U zrodu španělské značky Rieju stáli v roce 1934 dva mladí podnikatelé  Luis Riera Carré a Jaime Juanola Farres.
Název firmy se skládá z počáteční slabik jejich jmen Rieju (RIEra+JUanola) . V počátcích se věnovali cyklistickým doplňkům.

1942

V roce 1942 byla založena RIEJU společnost s ručením omezeným s kapitálem ve výši 1 miliónu peset. Notářem u kterého byla společnost založena byl pro zajímavost otec Salvadora Daliho. I nadále se společnost věnovala výrobě doplňků, později i prvních kol Rieju pod značkami Emporium a Marathon. Firma měla v té době asi 35 zaměstnanců a vyráběla 30 kol týdně.

1945 - 1952

1945 - první stroj No. 1, který bychom dnes nazvali mopedem. Bylo to kolo s pomocným motorem 38cc 4T, s přímým přenosem na zadní kolo, dvě rychlosti umožňovaly dosáhnout až 40 km / h! No. 1 měl chromovanou benzinovou nádrží, byl ručně svařovaný a lakovaný ... montáž podobná pojetí "Rolls-Royce" (kousek po kousku k dokonalosti). To umožnilo RIEJU úspěšně zahájit své podnikatelské dobrodružství ve světě jednostopých motorových vozidel.

Do roku 1952 přisly další dva modely No. 2 až No. 4. Pokroky a vylepšení pokračovaly rychlým tempem. V první polovině 50-tých let vzniklo více než 21 prototypů, firma začala používat procesy vysoké kontroly kvality.

1953

První 100% motocykl  175cC RIEJU (motor AMC 4T). V různých modifikacích, se v letech 1953 - 1960 vyrobilo více než 5000 kusů.

1958 - 1960

Nebyly zpočátku úplně úspěšné roky, nejdříve neúspěšný vývoj dokonalého skůtru Isard odvážného vzhledu, ten ale zvýšil značně prodejní cenu ta spolu s dalšími faktory zapříčinila jeho stažení v roce 1960. Investice do tohoto projektu málem srazila společnost do kolen.

Podobnou chybou byla sázka na sprtovní motocykl 125 ccm JACA Sport, který byl vybaven kvalitními hliníkovými ráfky a řidítky, závodní sedačkou, vzduchem chlazenými bubnovými brzdami. Bohužel takto luxusní motocykl si v dané době mohl koupit málo kdo a tak byl v roce 1959 stažen z výroby. V tom roce byla zahájena výroba konzervativnějšího modelu JACA. Ten svými téměř 3200 prodanými kusy pomohl opět společnost stabilizovat.

V roce 1960 v době poptávce po maloobjemových mopedech se Rieju stává výhradním dovozce motorů  Motori Minarelli.

1964 - 1975

Po získání licence na výrobu motorů Minarelli, které montuje do svých mopedů. Nová řada motocyklů a mopedů se ukázala jako velmi spolehlivá na často obtížných silnicích 60-tých let. Motocykly vyrobené v těchto letech jezdí na mnoha místech stále až do dnešního dne.

1976 - 1979

Na trh jsou uváděny a zlepšovány stále nové modely, Jsou vyvíjeny první terénní motocykly, které později přinesly značce sportovní úspěchy. V roce 1978 získává s modelem TT 406 první španělsky titul v enduru do 75ccm.

1979 - 1990

Model Marathon 50 a 75ccm je představen na výstavě v Barceloně. Od té doby spojuje veřejnost zelenou barvu s terénními stroji Rieju. Marathon se stal téměř legendou, která stojí za nostalgiskou touhou tento motocykl vlastnit.

V Barceloně 1985 se představují nové modely SPRINT, SUPER MARATHON 50. Tento rok získává značka ocenění španělské vlády za motocyklové úspěch, po zisku druhého místa v MS enduro. Doma vyhrává španělské mistrovství.

V roce 1987 dosáhla celková produkce 8000 kusů. V roce 1990 bylo prodáno 15000 motocyklů. Téměř všechny modely měly manuální převodovku. To dělá ze značky Rieju lídra v oboru.

1992 - 2000

V roce 1992 oslavila značka Rieju 50 let od svého založení. Na oslavu by představen nový moped WINDY se skútrovým motorem, automatickou převodovkou, kotoučovými brzdami a prostorem pro uložení přilby pod sedačkou. Stejný rok se v Barceloně konaly Olympijské hry.

1994, Rieju po účasti na Pařížské výstavě začíná vyvážet svoje produkty do Francie. Tady se rychle stává prestižní značkou. Ve stejném roce začíná vyvážet do Rkouska, Německa a Maďarska-

V roce 1995 proběhl pokus o spolupráci s Italským výrobcem skútrů Malagutti, bohužel nebylo dosaženo dohody na exportní politice skútrů vyráběných v kooperaci, spolupráce v této oblasti tak byla ukončena.

1996 přichází model RS-1, který vyvolal malou revoluci díky svému závodnímu vzhledu. Byl to "malý závodní stroj". V stejném roce začala společnost vyvíjet nové projekty, jako například budoucí MRX 50.

1998 - značka se více orientuje se svými modely MRX 50 na mládež. Stává se výhradním dovozcem skútrů Benelli. Partnerství trvá do roku 1999 a je dovezeno celkem 2000 kusů.

V roce 2000 se zvyšuje vývoz na 40% produkce, v roce 2007 je to už 70%. V madridu je na výstavě je představen Supermotard a RR. Zároveň společně s časopisem Solomoto pořádá Supermotard národní šampionát s cílem vyrovnat podmínky a minimalizovat náklady. Během pořádání prošli šampionátem budoucí úspěšní závodníci jiných odvětví motocykloveho sportu např. Pol a Alex Espargaró nebo Ricard Cardus.

2001 - současnost

Každý rok přichází značka s novými modely nebo jejich modifikacemi. V roce 2002 byla představena nová silniční RS2. Verze s motorem 50ccm získala Mezinároní cenu designérů v roce 2004 v kategorii do 200ccm.

V listopadu 2002 byly představeny modely MRX a SMX s motory Yamaha 125 ccm. Díky zaměření značky na design a sportovně závodní charakter jsou tyto modely dobře přijaty.

V roce 2003 narostl prodej na 19530 kusů což je nárůst o 161,47%

Rok 2004 je ve znamení růstu exporu na 67% produkce. Rieju získáva za stálý růst cenu za export od obchodní komory.

Koncem roku 2005 je představen Naked NKD125. Je vybaven 4T motorem z RS2 Naked.

Je představen slogan "for everyday adventure" (pro každodenní dobrodružství), naznačuje cestu, kterou se chce značka ubírat do budoucna.

Investice do budoucnosti, to je představení modelu TANGO v roce 2006. Prolíná se u něj zaměření na enduro s trialem. Má dokonalou povrchovou úpravu, je velmi mobilní a dávají jezdci pocit bezpečí. Je určen tam, kde je i použití off-road stroje omezeno a jezdec hledá další tvář extrémní zábavy.

Napište nám

Využijte náš formulář a zašlete nám dotaz, zprávu, požadavek na informaci o motocyklech RIEJU.

Kontakt

Motocentrum EuroCycles spol. s r.o.
Oficiální dovozce motocyklů RIEJU.